Tamamen "Çeçen sorumluluğu" anlayışıyla görüşlerimi açıkladığım Çeçenistan Seyahatine Dair başlıklı yazıma "Lom-Ali Bakho" "cevap" yazmış.
"Cevap"ın içeriğinde bence Çeçen halkı ve "gerçek" umursanmamış!
Üslupsa tek kelimeyle çirkin. Şu türden ifadeler kullanılmış: diasporanın onurunu takas, Çeçen şehitlerine yönelik ağır hakaret, katilleri aklama, hezeyan, sinsi yaklaşım, diasporanın kurucu mitlerini ve hafızasını bir kenara bırakma, vicdani bir buhran, suç ortaklığı, sipariş üzerine kaleme alma, Dudayev’in ve Maskhadov’un liderliğini yaptığı anayasal devlet geleneğini kirletme, kendi varlığını ahlaken feshetme, şirret ile melanet arasında tercih yapma, vicdan tutulması, gayriahlaki, katillerle zımni suç ortaklığına soyunmak, şühedasının kanını Kadirov’un sahte ihtişamla donatılmış sofralarındaki kırıntılara tebdil, celladına aşık parayı ve konforu görünce diz çöken sahte aydınlar.
Bu ifadelerle benim için söylenen ya da ima edilen nitelemelerin hepsini, eksik ya da fazla değil aynen, sahibine iade ediyorum.
Herkes elbette her konuda istediğini düşünebilir, istediğine muhalefet ve hatta düşmanlık da edebilir, ama başkasına dayatma olmamalıdır.
Dayatma bir tür zorbalıktır ve kabul edilemez.
Cuma Bayazıt
22.6.2026
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder