2 Şubat 2021 Salı

BARIŞ

O çok sevdiğim genç bir adam. Sağlıklı. Yakışıklı. İki yabancı dili, İngilizce ve Almanca'yı, iyi derecede biliyor. Avrupa'da çok iyi bir ortamda iyi bir üniversitede eğitim görüyor. Ayrıca, bence, fazlasıyla da akıllı. Dolayısıyla, birçok şeyi benden daha iyi bileceğinden ve düşüneceğinden hiç kuşkum yok. Ama bir konudaki hareket tarzı bence iyi değil. O da şu: Gece değil gündüz uyuyor ve çok az hareket ediyor. Bunu alışkanlık edinmiş ve sanki elinden geldiğince hareket etmekten kaçınıyor. Benden daha iyi düşünüp, daha iyi bileceği konusunda kuşkum olmamasına rağmen, ona, yaşamında yararlı olabileceği düşüncesiyle, bu konuda ısrarla birkaç kez akıl verip tavsiyede bulundum: Sağlığını ve dolayısıyla yaşam performansını olumlu yönde etkileyeceğini düşündüğümden, gece karanlık saatlerde uyu ve bolca hareket etmeye çalış, dedim. O ise, tamam, dedi, ama, tavsiyemi dinlemedi, eski hareket tarzını sürdürmeye devam etti. İnsan, ne kadar akıllı olsa da, zaman zaman, basiretinin bağlanması durumu söz konusu olabilir, ve, özellikle de, gençlikte, kendine çok fazla güvenip, ben her şeyi bilirim, diyebilir, gibi geliyor bana, ve bunun sonucunda da, kendi zararına olan alışkanlıklar edinip sürdürebilir. Ben de, bu yaklaşımı doğru bulduğum için, onun performansına olumlu yönde etkili olabileceğini düşüncesiyle, o tavsiyede bulunmuş ve ısrar etmiştim, ama o dinlemedi. Umarım ve dilerim, gelcekte tavsiyemi dinlemediği için pişman olmaz, ve ayrıca, performansı mevcut hareket tarzı yüzünden olumsuz etkilenmez ve kapasitesine uygun şekilde başarılı olur! * 2.2.2021

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder