14 Eylül 2017 Perşembe

"O"

Stephan King, Türkçesi: Gönül Suveren, 5. Basım: Nisan 2006, Altın Yayınevi, İstanbul


Kapak yazısında, "King korku-gerilim dalında bir klasik olmuştur... tüm dünyada bestseller olmuş otuzdan fazla kitabın yazarıdır", deniyor.
Yazar, bu ölçüde popüler, ama, benim için, bu kitap, niçin yazıldığını ve niçin alınıp okunduğunu anlamadığım kitaplardan biri; muhtemelen, açıklaması olmalı, ancak, ben anlayamıyorum.
Ayrıca, bence, olay örgüsü saçma, kurgu da sevimsiz...
*
Kılıktan kılığı giren "O"; palyaço, mumya, canavar, yaratık, kurt adam, kuş, iblis, vampir, Drakula, Frankestein, örümcek ve daha neler...
Bir de, saldırgan büyükler ve zorba çocuklar...
*
Kitaptan bazı notlar:
-"... insanların aşağılık yanlarına hitap eden korku hikayeleri yazarak zengin olan..." 32
-"... hiç arkadaşım olmadığını bilmiyor, diye düşündü. Demek ki bizim çocuklar konusunda da sandığı kadar fazla fikri yok. Ama böyle bir şeyi annesine hiçbir zaman söyleyemezdi" 103
-"Palyaço.../ Çocuk, mumya..." 111
-""Bu biziz!..."/... onlar doğmadan çok, çok önce çekilmiş olan eski... fotoğrafa baktılar" 141
-""... Palyaço George'un biçimine girmişti..."/ "... Ben palyaçoyu gördüğüm zaman mumya kılığına girmişti. Eddie'ninki hasta serseri kılığındaydı."/ "C-c-cüzzamlı..."..." 143
"... tehlikeli yaratıklar... en tehlikelisi de Henry..." 146
-"Bunları eski fotoğrafta yürüyen çocuklara bağladı" 151
-"Lavabonun deliğinden bir ses yükseldi. "Bana yardım et...".../.../... Delikten yine kanlar fışkırdı. Damlalar lavaboya, aynaya ve zevksiz bir kağıtla kaplı duvarlara sıçradı" 167, 168
-"Beverly hem ağlıyor, hem gülüyordu" 174
-""O... 1715 yılından beri burada o yaratık! Yirmi yedi yılda bir ortaya çıkıyor. Bir süre cinayetler işliyor..."..." 200
-"İnsan yazı yazdığı zaman daha iyi düşünür" 207
-"'Grup iradesi' diyebileceğim bir güçten yararlandık" 208
-"... kadının gözleri fiyord'lar kadar maviydi. Belki de ataları İskandinav ülkelerinden gelmişti" 226
-"Ama çocuk, öldürmenin verdiği zevki tatmıştı bir kere" 305
-"Çiklet çiğneyen bir kız sigara da içer. Sigara içen bir kız içki de içer. Ve içki içen bir kızın neler yapacağını da herkes bilir" 326
-"Ne kadar çabalarsam çabalayayım, babam yine de kaygılanırdı... Tom da benim için kaygılanıyordu. Biri benim için kaygı duyduğu sürece kendimi güvende hissediyordum" 338
-"Ama küçükler bir arada korkutucu bir sırrı keşfetmişlerdi. 'O'nun bile bilmediği bir sırrı. İnancın, iki yanı da keskin bir bıçak gibi olduğunu. Orta çağda yaşayan on bin köylü, vampirlerin gerçek olduğuna inanarak onları yaratmıştı. Belki bir vampir öldürmek için kalbine kazık çakılması gerektiğini bir tek kişi düşünmüştü. Herhalde bir çocuktu bu" 391
-"ALAADDİN-GELECEĞE YOLCULUK" 437
*

14.9.2017

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder