13 Ağustos 2023 Pazar

GOL KRALI

Roman

Aziz Nesin, 27 BASKI, Nesin Yayınevi, İstanbul


Çok güzel, diye, övüldüğü için okumak istemiştim.

Benim için tam bir hayal kırıklığı oldu, okurken bu kadar mı kötü olur, dedim.

Elbette içinde bir çok olumlu-güzel yön de var, ama bir kitap böyle de kötü omamalı, diye düşündüm.

Meğer yazarın kendisi de aynı düşüncedeymiş.

Yazar metni 1955'de bir spor gazetesinde tefrika edilirken günü gününe yazmış ve o zaman ilgi çekmişmiş, Tahir Alangu da övmüşmüş, yaşamak için yazmak zorunda olduğundan yazmışmış, sonraları düzeltmeye kalkıştığında da düzeltilemeyecek kadar kötü bulmuş. 

Metin 1956 ve 1958'de kitap olarak basılmışmış.

1966'da Almancaya çevrilirken düzeltmek istemiş yazar ve şöyle diyor: "Çok kötü roman yazmışım. Öyle ki yer yer bu denli kötü roman yazdığım için utandım." Ve ne kadar kötü olduğunu vurguluyor! (Nesin, Gol Kralı, s. 295-303) 

*

10.8.2023

***


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder