13 Ağustos 2023 Pazar

Peranın Limanı GALATA

Abuzer ALDOĞAN, 1. Baskı, Ekim 2013, Göl Kitap Yayıncılık, İstanbul


Yazarın cesareti kutlanmalı; mesela s. 120'den alınan aşağıdaki türden yazılar yazan biri olduğu halde kitap yazmış olması nedeniyle.

Kitapta yazarın Perada yaşadığı dönemdeki tanıklıklarından örnekler anlatılmış; ama sistematik bir şekilde değil, gelişigüzel bir şekilde. 

*

"1964 Kıbrıs Hadisesi'nden sonra Yunanistan'a göç eden Rumlardan biriyle karşılaştım. İsmi "Niko"ydu. Yunanistan'da başından geçen, yaşadığı sıkıntıları anlattı, "Gittiğimde iş bulamadım, bir lokantaya bulaşıkçı olarak girdim./ Çalıştım, evimde çocuklarıma yemek yedirecek tabak kaşık yoktu, lokantanın sahibi tabak kaşık verdi, çocuklarıma yemek yedirdim. Çok zorluklar, sıkıntılar çektim Yunanistan da." diyordu. Niko 16 yıl sonra İstanbul'a hasretlik gidermek için gezmeye gelmişti." (Aldoğan, s. 55, 56)

"Agop usta Kayseriliydi, Kayseri'nin Tomarza kazasının bir köyünden, ermeni tehcir olayından önce köyde babamın çok samimi bir ahbabı vardı diyor Osman Efendi Babamla çok samimiydi diyor ve devam ediyor Osman Efendi hem köyde hem kazada sözü geçen biriydi. Babamın Osman Efendiye nazı geçtiği için Ermenileri dışarı gönderdikleri zaman köyden sürülecekleri belli olunca babam Osman Efendiye gitti Osman Efendi bir şeyler yaparda kalırız diye, Osman efendi babamı hiç tanımıyormuş gibi davrandı, babam çok üzülmüştü dedi." (Aldoğan, s. 120)

*

10.8.2023

***


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder